محمد صادقمحمد صادق، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 28 روز سن داره

...مادرانه هایم برایت

5 اشتباه رایج مامان و باباها - بخش دوم

1391/6/8 9:40
نویسنده : زهرا (✿◠‿◠)
822 بازدید
اشتراک گذاری

 

            سلاااااااااااااااااااااااااااام به همه ی دوستای گل!Flower

 

بازم اومدم با ٥ اشتباه رایج دیگه که بین مامان و باباها با بچه هاشون پیش میاد...

 

امیدوارم که این مطالب خیلی کمکمون کنه!!!

 

میدونم که همتون بلدین!!   من باب یاد آوری......بفرمایین ادامه...

 

پ.ن:  دوستای خوبم ممنون از محبتتون!

یه سفر رفته بودیم پا بوس امام رضا(ع)..........

جای همتون خالی!     واسه همتون دعا کردم!!!

                   ٥ اشتباه رایج دیگه :

 

6. تنها غذای کودک به او می دهید!!!

کوچولوهاتون از یه سالگی می تونن غذای سفره  که واسه همه پخته شده رو بخورن!

 و لازم نیست واسه اونا غذای جدا گانه درست کنیم!

اگه حتی کوچولوتون زیاد دندون نداره لازم نیست غذاشو با دستگاه خرد کنین!

فقط له کردن گوشت و تکه های سفت غذا با پشت قاشق کافیه!!!

بیشتر بچه ها وقتی می بینن مامان و بابا و خواهر یا برادرشون غذاهای تازه و جدید و امتحان می کنن و ادا در نمیارن و از خوردن امتناع نمی کنن اونها هم به خوردن غذاهای تازه رغبت پیدا می کنن!

حتی اگه از خوردن چیزی امتناع کردن اون و به فواصل چند وعده دوباره بهش تعارف کنین و خودتون موقع خوردنش ازش حساااابی تعریف کنین و با میل تموم بخورینش! تا کوچولوتون بهش مشتاق بشه!!!

متاسفانه خیلی از مامان و باباها سعی می کنن به زور یا با دعوا به کوچولوشون غذاهای مورد نیازش و بدن!!!

اما غافل از اینکه این کار فقط باعث میشه که بچه  غذا خوردن و بهونه ای واسه جلب توجه والدینش بدونه!!!

 

 

7.  او را کنار خود می خوابانید...

اگه شما به خوابوندن کوچولوتون کنار خودتون ادامه بدین اون هم به این کار عادت می کنه و جدا خوابوندن اون بعدها سخت تر میشه!!!

بهترین زمان واسه مستقل خوابیدن بین ٢ تا ٣ ساله !

وقتی که کوچولوتون بتونه از تخت پایین بیاد و قدش به ٨٩ برسه!!!

اون موقع می تونین اونا رو روو تختای معمولی هم بخوابونین و نگران افتادنشم نباشین!!!

***یه وقتایی ممکنه لازم باشه کمی قبل از خواب کنارش دراز بکشین تا راحت تر به خواب بره!  کم کم می تونین این زمان و کمترش هم بکنین!

واز کوچولوتون بخوایین که تنهایی روو تختش بره و بخوابه!!!

 

 

8. آموزش توالت رفتن را زود شروع کرده اید...

برای اینکه کوچولوی نازتون بتونه از دستشویی به جای پوشک استفاده کنه لازمه که آمادگیه جسمی و فکریش و داشته باشه!

وقتی که متوجه شدین کوچولوتون زمان زیادی رو خشک می مونه و  حالت دفعش قابل تشخیصه باهاش صحبت کنین و با نشون دادن مراحل رفتن به دستشویی ازش بخواین که قبل از احساس دفع به شما بگه یا اینکه خودش به دستشویی بره!

اما یادمون باشه :  این مرحله از استقلال کوچولومون و به جنگ قدرت تبدیل نکنیم!!!

بچه ای که آماده نباشه به زور نمیشه مجبورش کردمستقل به دستشویی بره!

حتی ممکنه این فشار و تنبیه نتیجه ی عکس داشته باشه!

در عوض تشویق بچه ها و آفرین گفتن به اونا می تونه اونا رو علاقه مند کنه!

.................. خلاصه ! نگران نباشین . . . . هیچ بچه ای با پوشک دانشگاه نمیره!!!!!!!! .................... 

 

 

9. اجازه می دهید کودکتان زیاد تلوزیون و کارتون ببیند...

بچه هایی که قبل از 2 سالگی زیاد پای تلوزیون می شینن توو آینده بیشتر دچار اختلالات یادگیری میشن!!!

و احتمال رفتار پرخاشگرانه هم توو این بچه ها بیشتره!!!

بهتره به جای اینکه سر کوچولوتون و با تلوزیون و کارتون گرم کنین اون و به سمت فعالیت های خلاقانه بکشونین!!!      

وازش بخوایین که به صحبت های شما خوب گوش بده و تکرار کنه!

براش قصه بگین و باهاش بازیهای مختلف بکنین!

هر چی بیشتر بتونین دلبندتون و از تلوزیون دور تر نگه دارین واسش بهتره!!!

 

 

١0.تسلیم کودکی که قشقرق به پا کرده میشوید...

بعضی از مامان و باباها واسه اینکه جلوی دیگران خجالت نکشن و توو یه مکان عمومی حفظ آبرو کنن سعی میکنن بچه شون و که از دستشون خارج شده رو با دادن رشوه آروم کنن!

مثل این می مونه که روی سر خودمون یه تابلو نصب کرده باشیم که ما توو مکان های عمومی ناتوان- بی دفاع و بی کفایتیم!!!

یادمون باشه که بچه هامون این رفتار ما رو میفهمن و خووووووب ازش استفاده می کنن!!!

پس :  بهتره که کوچولومون و قربانیه تصور و حرف های دیگران نکنیم!و به نگاه های خیره و پچ پچ ها اهمیتی ندیم!

 و سعی کنیم با حفظ کنترل. خودمون رو به محلی برسونیم که بتونیم دور از چشمهای خیره ی دیگران قشقرق کوچولومون و با آرامش از سر بگذرونیم!!! 

 

                                                امید وارم که واسه همتون مفید بوده باشه!!!

 

*** بعدا نوشت :  ان شاللا سر فرصت سفرنامه ی مشهد و آپ می کنم و کامنتها رو هم جواب میدم و تایید می کنم!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

آشنا
8 شهریور 91 12:32
خیلی خوب بود مامان جون محمدصادق جون!
زیارتتون قبول.
یه سوال : اگه در تشخیص دستشویی رفتنش اشتباه کنیم و زود شروع کنیم به پروژه ، زده نمی شه؟ یا فکر نمی کنه که مثلا اشکالی نداره که مامانینا می گن بگو دستشویی دارم اما من نمی گم و مشکلی پیش نمیاد و به این کار عادت کنه!؟
در مورد مکان های عمومی خیلی موافقم. عالی بود.



ممنون گلم...

*چرا اتفاقا.... اگه بچه هنوز آمادگیشو نداشته باشه کار خیییلی سخت تر میشه!!!
هم مادر باید آمادگی داشته باشه هم بچه! تا این راه به راحتی سپری بشه!

ممنونم از دقتت!
مامان طاها
8 شهریور 91 19:15
سلام خانوم خانوما زیارتا قبول خوش گذشت؟
چه ناز عکسش
زودی از سفرتون بنویس و عکساشو بذار از خودتم عکس بذار


سلام عزیزم...

ممنون!

فعلا سرم خییییلی شلوغه!

سر فرصت حتما!

یه دیدار با دوست وبلاگی هم داشتمااااا!( مامان محمد عزیز...)
مامانی
9 شهریور 91 14:10
سلام زهرایی

خوبی؟ بدو بروزیمممممممم


علیک السلام...

ممنون...

اومدم...
مامان محمد
9 شهریور 91 14:59
سلام زهراجونی خوبی عزیزم؟
خییییییییلی جالب بود،من که لذت بردم.
در مورد دستشویی رفتن بچه ها با تو موافقم،محمدم تا زمانی که آمادگی نداشت پوشکشو ازش نگرفته بودم،همه به من میگفتن که اینطوری بچه عادت میکنه و من و تنبل میخوندن در صورتی که وقتی که من پوشک محمد رو تو سن 1 سال و 7 ماهگی گرفتم دیگه هیچ مشکلی نداشتم و اون موقع محمد بدون هیچ اصراری به دستشویی میرفت.
عزیزم خیلی عالی بود،محمد صادق شیرینمو ببوس.


بازم آفرین به محمد خان!!
محمد صادقم که داره 2 سالش پر میشه! هنو پوشکیه!!!!
منم به خاطر کمر دردم زورم میاد شروع کنم!!!
خودشم خیلی همکاری نمیکنه!!!

قربونتون.........دلم واستون تنگ شده!
زینب السادات(مامان تسنیم)
15 شهریور 91 15:29
سلام زهرا جان
ما قبل از شما مشهد بودیم نمیدونستم قراره بیای اونجا چون گفته بودی کلی دعات کردم که زودتر بیای زیارت
زیارتت قبول آقا کوچولو


قربونت عزیزم...

حتتتتتتتتتما دعات بی تاثیر نبوده!

خیلی خوشحالم کردی که اونجا به یادم بودی!
مامانی
15 شهریور 91 20:44
سلام زهراییی بروزیم


اومدم...
مامی امیرحسین
16 شهریور 91 0:30
بالاخره این 5تای دوم هم نوشتی خیالمونو راحت کردیا...
خیلی وقته نیستی..
گمونم محمدصادق خان حسابی شیطون شده و سرتو شلوغ کرده
ما همیشه میایم سر میزنیم. اونقدر 5 اشتباه اولو خوندیم حفظ شدیم!!



هههههههه
الهی!
آره یه مدت سرم خیلی شلوغ بود!
مشهد بودیم- بعدا مهمون داشتیم و.....
پست مشهدم به زودی آپ می کنم!
فریبا
16 شهریور 91 2:48
زیارت قبول عزیزم...
مطلب ِ جالبی بود...
ولی من با غذا خوردن ِ رایین خیلی مشکل دارم؛ حل شدنی هم نیست انگار
چطوری تو؟ دلم براتون تنگ شده بود...


ممنون گلم..
انگاری بچه ها همه توو اون سن مشکل غذا خوردن داره!!
محمد صادق منم همین طوری بود! تازگیا یخده(!) بهتر شده!!!
مامان محمد
16 شهریور 91 19:05
زهراجونیییییییییی سلامخوبی عزیزم؟
اهی قربونت برم خیلی دلم برات تنگ شده.
سفرنامه مشهدو ننوشتی همچنان منتظرمااااااااااا
دوستتون دارم عزیزای دلم.
بوووووووووووس.


سلام عزیز دلم...
دل منم واست خیلی تنگ شده!
چشم...... به زودی ان شاللا...
yasaman jon
18 شهریور 91 10:54
خاله فدات شه با این لپای خوشگلت که میره تو
ماشالات باشه


خدا نکنه خاله جونش!

ممنون!
چه خوب که همیشه به یادمونی!
yasaman jon
18 شهریور 91 23:20
عزیزمی
جواب نمی خواد
رد پا میزارم که بدونی اومدم



عزیزی!

بازم ممنون که همیشه میای بهم سر می زنی!
مامان آریام
21 شهریور 91 0:44
مرسی مامانی عالی بود..من که استفاده کردم و باید جلو چند تا کار اشتباهم رو بگیرم. مممنون


عزیزمی!

شما که استادی!

واسه خودمم خیلی مفید بود!!!
ني ني شكلك
23 شهریور 91 16:06
سلام مامان محمد صادق در رابطه با سوالتون :من يكي از عكس هاي پسرتون را آزمايش كردم و جواب داد و در اين نشاني انداخته ام:http://azmayesh.niniweblog.com/
اگر راضي هستيد مي توانيد به اين آدرس آپلود عكس رفته و در آنجا عكس دلبندتان را آپلود كنيد چون اين سايت خيلي معتبر است و سپس آدرس لينك مستقيم را كپي كرده و طبق مراحل بعدي عمل كنيد و كد را در تنظيمات وب جايگزين كنيد.
اين هم آدرس سايت آپلود:http://img4up.com/index.php
اگر جواب داد حتما" بهم خبر بديد.


ممنون!
بله دیدم! خیلی خوب بود!!!
ولی باز من همه ی کارارو کردم ولی بازم نشد!!
حتی توو همون سایت آپلود کردم!!!
حجم عکسم 30 کیلو بایته!!!
زیاده؟؟
نمی دونم مشکل از کجاست؟؟
من مو به مو انجام دادم!!!
حالا عکس و عوض می کنم دوباره امتحان می کنم! نتیجه رو می گم!!!
بازم ممنون!

زری مامان مهدیار
24 شهریور 91 1:03
بسیار بسیار درست و مفید
خوشحال میشم پیش ما هم بیاین


سلام...

خوشحالم که مفید بوده واستون!

چشم. الان می رسم خدمتتون!